Støt sidens drift
Vi har modtaget 1 bidrag på i alt ca. 200,- efter fradrag af gebyr. Tak for støtten!!!
Besøgende
Rogges.dk byder
Janne1977
velkommen!
Brugere i Chatten: 0
Antal brugere 238
| Preben | 00:21:18 |
| ncj | 00:33:22 |
| Niels Jørgen | 00:46:24 |
| nhoj | 01:33:35 |
| Roar | 05:03:32 |
| tropefugl | 06:06:43 |
| dmo | 18:49:53 |
| Kjeld | 19:03:46 |
| malhaidary | 19:57:49 |
| schach5330 | 21:55:40 |
| steen | |
| packer | |
| ronnie | |
| F Andersen | |
| casperthrane |
Gæster online 1
Tilfældig Billede
5 Nyeste brugere
Fra brugernes tagwall's
Tak for fødselsdags hilsenen :D
hey gamle tillykke med fødselsdagen.:D
tillykke med fødselsdagen..hilsen den...
Statistik
Nyeste artikler
Tilfældig Avatar
Har allerede en Avatar. |
Fuglemarked Annoncer
| Seneste annoncer: Til salg | |
| . | Vagtler Skrevet: 08/13/2010 |
1 Annoncer i alt |
|
| Seneste annoncer: Købes / Byttes | |
| . | Guldfasan kyllinger købes Skrevet: 08/16/2010 |
1 Annoncer i alt |
|
Brugerafstemning
Begivenheder
| Ma | Ti | On | To | Fr | Lø | Sø |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
| 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
| 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
| 27 | 28 | 29 | 30 |
Replikboks
hi
09.09.2010
[url=http://www.ip
ekyoluevdenevenakl
iyat.com]evden eve nakliyat[/url] [url=http://www.ev
denevenakliyatt.ne
t]evden eve nakliyat[/url]
ekyoluevdenevenakl
iyat.com]evden eve nakliyat[/url] [url=http://www.ev
denevenakliyatt.ne
t]evden eve nakliyat[/url]
31.08.2010
forsinket mange tak
26.08.2010
Tillykke med fødselsdagen Rogge 

lise beck
22.08.2010
Tak for forslag fra medlemmer ang. grå jaco, der bare bliver ved med at plukke sig. Den ligner snart en kylling, men stadig vinger og hale.
Den har fået nye hasselgrene, som den er rigtig glad for, m
11.08.2010
Lise, fuglen har vel ikke fået lopper fra den hund, og derfor plukker sig, var der børn med også? tænker her på lus, som er ret udbredt i visse områder.
08.08.2010
Hej Lise, gå op i debat/forum klik på det, der kommer så en masse underfora, klik på aks, pasning og pleje, og opret ny tråd, så er der plads til at skrive.
lise beck
08.08.2010
Ny bruger med grå Jaco, som p.g.a. en besøgshund fik stress, så den plukker sig slemt.
Har prøvet at pensle lidt blodstørkningsmidd
el til kløer på den, men det har kun gjort det værre. Har også prøv
el til kløer på den, men det har kun gjort det værre. Har også prøv
30.07.2010
Hej Lise
Du skal helt til toppen der er både log in og profil der kan du oprette dig.,
lise beck
30.07.2010
hjælp mig med at blive bruger
lise beck
30.07.2010
hvordan bliver jeg bruger
Se indlæg
Rogges.dk --- Mødestedet for fugleelskere!!! :: Parakitter :: Diverse
|
Græsparakit
|
|
| Anni |
Lagt på d. 01.01.2009 16:37:50
|
Øvet![]() Antal indlæg: 26 Tilmeldt: 26.12.08 |
Jeg har været så heldig, at der ikke langt fra mig, var et par Rødbrystet græsparakit - Neophema splendida til salg, så dem hentede jeg. De bor indtil vidre i et ikke så stort bur på 100x50x50, men ser tilfrdes ud, og der er pænt med plads i bunden, hvor de opholder sig meget. Er det normalt de opholder sig meget på bunden? Har indrettet det med terrie regnskovsjord en grøn plante og nogle natur grene. De er rigtig nuttede (stadig store unger), støjer ikke spor, og er friske på tidspunkter hvor de fleste der går på job har tid til at nyde dem, så det undre mig de ikke er blevet mere populær som indefugl. Nogle der har gode råd til pasning af disse fugle? De fik ormekur da jeg hentede dem. Har læst at de meget gerne spiser akacie frø, men hvor får jeg fat i dem??
Hilsen Anni |
| schach5330 |
Lagt på d. 01.01.2009 16:51:28
|
|
Bruger ![]() Antal indlæg: 118 Tilmeldt: 30.08.08 |
Nej hvor er de kære de små fugle er det meningen de skal blive tamme eller? Og rigtig flot bur du har fået lavet
Redigeret af schach5330 d. 01.01.2009 16:52:04 Fugl: Nymfeparakit - Mørkperlet (Pepper) Nymfeparakit - Perlet (Perle) |
|
|
|
| nhoj |
Lagt på d. 01.01.2009 16:57:47
|
|
Aktiv ![]() Antal indlæg: 260 Tilmeldt: 21.06.08 |
De er ikke store og dyre nok til at blive populære indefugle. Græsparakitter bevæger sig meget på bunden, hvor de går og roder, derfor er de nok lidt mere udsatte for indvoldsorm, end fugle der er mest i grenene. Giv dem en god frøblanding uden solsikke, giv den kun ny frø hver anden dag, så bliver de tvunget til at spise lidt af hver og får på den måde mere variation i kosten. Vand i en skål, da de formentlig er badedyr. Af grønt: gulerødder, forskellige slags kål, spinat, banan, rødbede osv. ( salat og agurk er ikke meget værd, men bedre end intet ). Og glæd dig, dem kan du have glæde af i mange år fremover, og de kan faktisk blive rigtig tamme. Mvh John det er ikke altid let at have fugle, men det er spændende. |
|
|
|
| Anni |
Lagt på d. 01.01.2009 17:09:56
|
Øvet![]() Antal indlæg: 26 Tilmeldt: 26.12.08 |
De er virkelig søde, ved godt mit bur er for lillet, men de kan flyve lidt rundt og ser ud til at være tilfredse indtil nu. De er jo også kommet fra kulden og ind i varmen. Har lige siddet ganske stille med hånden inde hos dem, og fået den ene til at spise af min hånd. Vil gerne have de bliver tillidsfulde, og det er min mening at de evt. unger de får skal sælges som tamfugle. Nogn gode råd til hvordan jeg får dem i yngelkondition og hvordan laver i opmadningsfoder. Kogt æg med rasp brugte jeg til mine undulater. Hilsen Anni |
| Spring til debat: |
Tilfældige Forum Emner
Taranta Dværgpapegøjer, foder, Rigtig godt nytår, Foder til frugt og insektædere., Harlekinvagtel, billeder, Toppet Bjergvagtel, Nytåret står for døren..., Gode ideer søges, Bourkesparakitter med æg., Hvad er det?, Erfaringsdeling, Sjov lille rede(sted), Underlig undulat..., æg/frysning??, Hjælp!, Grå astrilder, vagler, Græsparakit, Priser på fugle., 821,846 Unikke besøg!!!, hjælp, Så er der sket lidt nyt, Solfugle, Håndopmadning - for/imod, Kuvøse kasser til vagtelkyllinger, så er de føste fugle købt hjem, Hej Alle, Hej, 1,0 Blåstrubet conure søges